Stay Realm Logo

Discover

Hotels

Settings

Currency
Language
Loading...
7.2 / 10 Guest Rating

Hotel de Oorsprong

Huisterheide 7, Sint Nicolaasga, 8521 NC, Sint Nicolaasga, NL

Hotel de Oorsprong - main view

About the Property

Recreation Opportunities
Take advantage of the bicycles for rent or relax on the terrace and enjoy the garden views.

Dining and Socializing
Indulge in a meal at the restaurant, grab snacks at the cafe, and mingle at the daily complimentary reception. Unwind with a drink at the bar/lounge.

Convenience and Comfort
Enjoy complimentary wireless internet, room service, and daily housekeeping in one of the 33 guestrooms.

Immerse yourself in the beauty of Sint Nicolaasga at Hotel de Oorsprong and explore nearby attractions like De Heidepleats and St. Nicolaasga Golf. Book now for an unforgettable stay!

Facilities & Amenities

Meeting rooms
Arcade/game room
Free WiFi
Terrace
Garden
Luggage storage
Wheelchair accessible
Breakfast available (surcharge)
Arcade/game room
Free newspapers in lobby

Important Information

Check-in & Out

Check-in
Check-out11:00 AM

Property Notes

Guests can arrange to bring pets by contacting the property directly, using the contact information on the booking confirmation (surcharges apply and can be found in the Fees section).

Check Room Availability

1 night · 2 adults

No rooms available

We couldn't find any available rooms for these dates and guests. Try adjusting your search criteria.

Guest Reviews

7.2
Very Good50 verified reviews

Categories

Cleanliness9.6
Location9.8
Service9.2
Facilities9.0
Value for money8.9
Comfort9.5

Select topics to read reviews

J
Jeanette
Verified booking
partner
Standard Room
Stayed in Oct 2, 2022

"Good"

2.0

Service

Helpful?
V
Verified traveler
Verified booking
partner
Standard Room
Stayed in Sep 7, 2020

"Excellent"

8.0

Mooi oud gebouw waar het hotel/restaurant in gevestigd is, kamer was wel gedateerd maar prima bedden. Wij hadden een kamer met serre, daar kon je lekker even zitten met uitzicht in het bos.

Helpful?
R
Remon
Verified booking
partner
Standard Room
Stayed in Aug 16, 2020

"Good"

2.0

De naam van het hotel doet de staat van het hotel eer aan.. het komt uit 1970 net als de gehele inboedel. De vieze kleine douche incl wasbak. 1 x 1.5 meter.. n nog kleinere wc. Super oude inrichting.. behang en tapijt stamt uit de jaren 30. Hadden het idee dat we in n ouderwetse kamer van n bejaardentehuis zaten. En het stikte van de spinnenrag en vliegend ongedierte..Dan nog het ontbijt. Ik snap dat in corona tijd de ontbijtjes anders zijn in hotels.. maar dit sloeg alles.. ik.heb 2x 12.50 afgerekend voor 2oude bolletjes met oude ham en kaas die er al 3 dagen op zat,en n croissantje.. moesten zoeken naar iets van hagelslag voor mijn vriendin... en dat allemaal in n papieren tasje ...vraag dan 5 euro. dan maak je nog dikke winst en weet je als bezoeker (want gast voelde ik me niet) waar je aan toe bent.. ook was het super banauwd in de "bossuite" geen ijskastje of andere verkoeling behalve de kapotte waaier die vast bleef staan en de waaier die we gelukkig zelf hadden meegenomen. Nóóit zal ik dit "hotel" aanraden aan iemand en ook nooit meer bezoeken. We hadden beter in onze auto kunnen slapen.. dan hadden we ons comfortabeler gevoeld dan afgelopen zaterdag.. snap dat je nu iets wil verdienen.. maar hier iets mee verdienen is ronduit asociaal..

Helpful?
R
ROGER
Verified booking
Standard Room
Stayed in Jun 24, 2020

"Good"

6.0

Dit hotel is duidelijk aan een opfrisbeurt toe en het is jammer want het heeft veel potentie :goede ligging ,zeer rustig en charme maar vergane glorie,muf en kleffige tapijt en zitmeubels .Het corona ontbijt was zeer matig van qualiteit,voorverpakte diepvries sompige broodjes.Waarom geen buffet op bestelling waar de gast op papier zijn ontbijt kan samenstellen zodat men dit kan serveren.

Helpful?
A
a.j.m.van
Verified booking
Standard Room
Stayed in Jun 12, 2020

"Dit kan echt niet meer!"

2.0

Laat ik positief beginnen: de ontvangst was erg vriendelijk en we mochten onze auto 5 dagen bij het hotel parkeren tijdens onze 11-steden fietstocht. 'De Oorsprong' was dus ook het vijfde hotel waar we overnacht hebben en veruit het slechtste. We verbleven op een muffe kamer en overal waar je keek was alles oud en kapot, verf afgebladderd, deurpanelen los, behang los, elektra slecht verbonden, wel een leuke serre, maar banken met vieze vochtplekken erin en het glazen dak was enorm smerig. Het ergste: de thermostaatkraan van de douche had alleen de stand 'heet', of 'zeer heet'. De ventilatie was kapot, dus bij het douchen was heel de kamer meteen vochtig. Het diner was redelijk, maar de keuze was zeer beperkt. Het ontbijt was ver beneden peil. Een papieren tasje met voorgesmeerde broodjes uit de diepvries die je ook bij de benzinepomp haalt. Dat kan veel beter, ook al is het corona tijd. Dit hotel voldoet echt niet meer aan de hedendaagse standaard en is zwaar toe aan renovatie.De foto van de voorkant schept verwachtingen en de locatie is mooi. Er kan echter zoveel meer van gemaakt worden! Géén aanrader dit hotel, eigenlijk verdient het de naam 'hotel' niet; niet boeken dit gedrocht!

Helpful?
V
Verified traveler
Verified booking
Standard Room
Stayed in Dec 1, 2019

"Sinterklaas Kuiertocht"

8.0

De 1-persoons kamer was klein. Er was een bed, tafel met tv, klerenkast, badcel met douche, wasbak en toilet. Koffie en thee kon gratis verkregen worden middels zelfbediening. De prijsstelling was prima voor deze kamer. Van de omgeving heb ik niets gezien omdat het zowel bij het inchecken als het uitchecken donker was

Helpful?
V
Verified traveler
Verified booking
Standard Room
Stayed in Nov 24, 2019

"Good"

2.0

Nichts kalt schmutzig ungepflegt Frühstück-Zumutung das Haus hat anscheinend mal bessere Zeiten gesehen.selbst die 49.-Euro sind einfach Zuviel für dieses haus

Helpful?
I
Ingmar
Verified booking
Standard Room
Stayed in Nov 4, 2019

"Unterkunft passt, Frühstück überteuert."

6.0

Das Gebäude hat den Charme einer Jugendherberge aus den 70ern. Betten sind bequem, aber alles mächtig in die Jahre gekommen. Preis Leistung für die Unterkunft passt aber. Die angekündigte tägliche Zimmerreinigung fand nicht statt. In der Dusche stand abends noch Wasser vom Morgen. Das Frühstück war okay, aber recht spartanisch und mit 11€ pro Person deutlich überteuert für das Angebot. Das Personal ist sehr freundlich und zuvorkommend.

Helpful?
V
Verified traveler
Verified booking
partner
Standard Room
Stayed in Oct 21, 2019

"Excellent"

8.0

Personeel en keuken waren helemaal top. je kon wel zien dat het gebouw aan een opknapbeurt toe is. Zeer prettig verbleven. Ik zal (als dit aan de orde is) het hotel zeker aanbevelen.

Helpful?
V
Verified traveler
Verified booking
friends
Standard Room
Stayed in Aug 23, 2019

"Excellent"

8.0

de ontvangst was hartelijk. minder goed was misschien dat alles er wat oud en "gedateerd" uit zag, maar alles functioneerde prima. de prijs kwaliteit verhouding was uitstekend

Helpful?