Stay Realm Logo

Discover

Hotels

Settings

Currency
Language
Loading...
7.3 / 10 Guest Rating

Hotel Adelboden

Luzernerstrasse 16, Wikon, ch

Hotel Adelboden - main view

About the Property

Luxurious Accommodation
Hotel Adelboden, nestled in Wikon, offers a luxurious stay with modern amenities. Each room features a flat-screen TV and a private bathroom, ensuring a comfortable and relaxing experience for all guests.

Gourmet Dining
Indulge in a culinary journey at our on-site restaurant. From delectable local dishes to international cuisines, our skilled chefs curate a menu that tantalizes taste buds. Don't miss the chance to savor exquisite meals in a cozy and inviting atmosphere.

Convenient Location
Situated just 61 km from EuroAirport Basel–Mulhouse–Freiburg Airport, Hotel Adelboden provides easy access for travelers. With free WiFi and private parking, guests can explore nearby attractions such as Lucerne Station, Lion Monument, and KKL Culture and Convention Centre Lucerne effortlessly.

Book your stay at Hotel Adelboden now for a delightful blend of comfort, gastronomy, and convenience.

Facilities & Amenities

WiFi available
Free WiFi
Parking
Free Parking
Non-smoking rooms
Restaurant
Private parking

Important Information

Check-in & Out

Check-in
Check-out10:00 AM

Property Notes

A deposit may be required at the property.

Check Room Availability

1 night · 2 adults

No rooms available

We couldn't find any available rooms for these dates and guests. Try adjusting your search criteria.

Guest Reviews

7.3
Very Good68 verified reviews
AI Summary

Guests highly rate the friendly staff and frequently praise the good breakfast.

Categories

Cleanliness6.8
Service8.3
Location7.8
Room Quality6.3
Amenities7.3
Value for Money6.8
Food and Beverage7.8
Overall Experience7.3

Select topics to read reviews

K
KarinchCH
Verified booking
couple
Standard Room
Stayed in Jun 25, 2026

"Very Good"

7.0
Helpful?
V
VokenchCH
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 22, 2026

"Exceptional"

9.0

Es ist sehr ruhig... und es ist sehr gut gelegen. Es waren auch sehr freundliches Personal.

Helpful?
L
LauferchCH
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 12, 2026

"Exceptional"

9.0

Sehr gutes Preisleistungsverhältnis,

Helpful?
D
DanielchCH
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 10, 2026

"Super Preis Leistung"

9.0

Frühstück inbegriffen ist super und völlig Okay

Helpful?
P
PhilippefrFR
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 10, 2026

"bon rapport qualité / prix, hote disponible"

8.0

personnel accueillant, excellent dîner et PDJ - parking directement sur place

chambre placé près de l'escalier donc un peu bruyant avec le passage des voyageurs. Hotel le long de la route, un peu à l'écart de la prochaine ville.

Helpful?
R
RonnybeBE
Verified booking
couple
Standard Room
Stayed in Jun 10, 2026

"Very Good"

7.0

Prima hotel net kort bij de snelweg voor als je op doorreis ben van of naar Italie. Avond eten is lokaal maar lekker. Hotel en kamers zijn wel gedateerd . Goed basis ontbijt. Bediening is heel vriendelijk.

Helpful?
U
UwenoNO
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 9, 2026

"Wuerde wieder buchen"

8.0

Gastfreundlich, Service gut, Essen gut.

Helpful?
J
J.M.nlNL
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 3, 2026

"Een prima hotel voor overnachting onderweg."

7.0

Het hotel heeft een eigen restaurant met goed eten. Je kan vanaf het hotel wandelen naar een uitzichtpunt met mooi uitzicht van de omgeving.

De kamer en badkamer zijn niet luxe en niet groot maar schoon. Het ontbijt is standaard en bij de prijs inbegrepen, het was voor ons prima. Als je een uitgebreid buffet verwacht, moet je hier niet zijn. Maar een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Helpful?
H
HeinkedeDE
Verified booking
solo_traveller
Standard Room
Stayed in Jun 3, 2026

"Excellent"

8.0
Helpful?
G
GertchCH
Verified booking
couple
Standard Room
Stayed in Jun 1, 2026

"Einfach schrecklich ."

2.0

Das Frühstück war mangelhaft , und wir mussten uns erst mal um Kaffe bemühen , Im grossen und ganzen ist es nicht zu Empfehlen

Ich hätte mir mehr Freundlichkeit erwartet , Das einzige was schnell ging war das bezahlen , obwohl mir noch nicht einmal die Anmeldung fertig hatten . Fühlten uns nicht gut aufgehoben .

Helpful?