Stay Realm Logo

Discover

Hotels

Settings

Currency
Language
Loading...
9.2 / 10 Guest Rating

Hotel der Kräuterhof

Drei Annen Hohne 104, Wernigerode, SA, 38875, Wernigerode, DE

Hotel der Kräuterhof - main view

About the Property

Convenient Amenities
Make use of complimentary wireless internet access, concierge services, and a lobby fireplace.

Dining Options
Enjoy a meal at the restaurant, snacks in the coffee shop, or a drink at the bar/lounge.

Featured Amenities
Benefit from multilingual staff, luggage storage, and 2 meeting rooms.

When you stay at Hotel der Kräuterhof in Wernigerode, you'll be in a national park, just steps from Harz National Park and Harz-Saxony-Anhalt Nature Park. Book now for an unforgettable stay!

Facilities & Amenities

Free breakfast
Meeting rooms
Nature reserve
Front entrance ramp
Fireplace in lobby
Free WiFi
Luggage storage
Ski storage
Designated smoking area
Concierge service

Important Information

Check-in & Out

Check-in
Check-out11:00 AM

Property Notes

Make use of convenient amenities such as complimentary wireless internet access, concierge services, and ski storage. This hotel also features a fireplace in the lobby and a banquet hall.

Check Room Availability

1 night · 2 adults

No rooms available

We couldn't find any available rooms for these dates and guests. Try adjusting your search criteria.

Guest Reviews

9.2
Exceptional7 verified reviews
AI Summary

Guests highly rate the great location and frequently praise the friendly staff.

Categories

Cleanliness8.2
Service9.7
Location10.0
Room Quality8.6
Amenities9.2
Value for Money8.6
Food and Beverage9.7
Overall Experience9.7

Select topics to read reviews

V
Verified traveler
Verified booking
Standard Room
Stayed in Aug 23, 2025

"Exceptional"

10.0

Fantastisk beliggenhed, god morgenmad. Vi havde en lejlighed (basilikum)

Helpful?
T
Tony
Verified booking
Standard Room
Stayed in Aug 4, 2025

"Good"

6.0

Als einzige Unterkunft in Drei Annen Hohne gelegen, präsentiert sich das Hotel urig und Gegend-typisch, das passt! Der zugehörige Parkplatz bietet viel Kapazitäten. Der Speiseraum ist toll mit Deckenmalereien gestaltet und bequem. Man kann direkt auf den Bahnhof schauen, wenn man im vorderen Teil sitzt! Bei schönem Wetter bietet die Außenterrasse genug Sitzmöglichkeiten. Das Personal war stets höflich und bemüht, sodass es auch hier nichts zu beanstanden gibt. Frühstücksbuffet war auch prima, sodass hier jeder fündig wurde. Das Zimmer inkl Bad war geräumig und ansprechend. Zu den negativen Dingen: Parkplatz pro Tag 5€ Gebühr, obwohl hier sehr viel Platz gegeben war, erachte ich für unangebracht, auch würde dies im Vorfeld so nicht kommuniziert! Lüfter im Bad hatte womöglich einen Lagerschaden, da dieser sehr rauh lief und die Nachlaufzeit extrem lang war. Abfluss der Fusche luef extrem schlecht ab und roch zudem sehr unangenehm, was auf eine unzureichende Spülung bei Nicht-Nutzung zurückzuführen ist. Sauberkeit verbesserungswürdig, auch löchrige Bettwäsche sollte nicht mehr zum Einsatz kommen! Allgemein: Das Haus ist deutlich in die Jahre gekommen! Hier sollte daran gearbeitet werden.

Helpful?
A
Allan
Verified booking
Standard Room
Stayed in Jul 30, 2025

"Ok Hotel"

8.0

Ok Hotel, dog var Wifi forbindelsen på værelset meget dårlig.

Helpful?
A
Anine
Verified booking
family_with_children
Standard Room
Stayed in Jul 21, 2025

"Excellent"

8.0

We stayed for 3 nights. Friendly staff in the restaurant. Everything worked and the apartments are spacious and so cozy. Very baby friendly! Although a bit of noise at night from other guests. Overall great stay with a nice location.

Helpful?
K
Kerstin
Verified booking
Standard Room
Stayed in Feb 8, 2025

"Excellent"

8.0

Sehr sauber. Faszinierend, dass die Dampflock direkt vor der Tür gehalten hat. Leider war der Speisesaal etwas kühl, zugig.

Helpful?
T
Thomas
Verified booking
partner
Standard Room
Stayed in Jan 2, 2025

"Exceptional"

10.0

Wir haben das Hotel als Zwischenübernachtung mit Hund gebucht. Wir kommen gerne wieder.

Helpful?
R
Rein
Verified booking
Standard Room
Stayed in Dec 4, 2024

"2 gezichten"

8.0

het is een hotel met twee gezichten. Van vrijdagmiddag tot en met zondagochtend was het hotel goed gevuld. de keuken was tot laat in de avond open en het ontbijt op zaterdag en zondag zeer uitgebreid. de overige dagen ging de keuken 's avonds om 19.00 dicht en kon er ook geen koffie meer worden besteld. wat werkelijk tegenviel was het feit dat onze kamer (wij waren er 5 nachten) niet eenmaal is gereinigd en dat nieuwe handdoeken en toiletpapier door ons zelf bij de receptie afgehaald moesten worden. samengevat: een prima hotel voor weekendbezoek maar niet gastvrij voor gasten die langer blijven

Helpful?